6 NAVIKA KOJE VAS SPRJEČAVAJU DA SMRŠAVITE – DIO 1.

6 NAVIKA KOJE VAS SPRJEČAVAJU DA SMRŠAVITE – DIO 1.

Izvor: Ivana Belan

Mi ljudi smo bića navika i volimo svoje navike čak i kada nam one donose neželjene rezultate. Nevjerojatno, ali istinito. Trudite se smršaviti, ali nesvjesno, svakodnevno ponavljajući neke jednostavne stvari onemogućujete si da zaustavite debljanje i dođete do željene forme.

Zadnjih pet godina radim sa ljudima koji nemaju energije, spavaju popodne, ne idu na toalet po nekoliko dana ili tjedana, anksiozni su, razdražljivi, depresivni, dekoncentrirani, kronično umorni, debljaju se, bore se sa alargijama i intolerancijom na hranu i često dodatno pogoršavaju situaciju i tijelo dovode u još goru neravnotežu raznim dijetama. Najgore od svega je što većina njih sve to smatra normalnim, jer se tako osjećaju i drugi ljudi oko njih. Ja ih u potpunosti razumijem, jer je to bila i moja svakodnevnica (bar što se metaboličkih problema tiče) iako sam se godinama trudila zdravo hraniti i redovito vježbala.

Činjenica je da hrana u 21.stoljeću nije ni približne kvalitete kao ona koju su jeli naši djedovi i bake i da su stvari, pogotovo što se prehrane tiče, izmakle kontroli, ali to je tema za neki drugi članak. Ono na što ipak možemo utjecati su odabir namirnica i naše navike. Vrijeme da popričamo o tome kako na dnevnom nivou sabotirate sami sebe i zašto se debljate.

1. Ne doručkujete ili doručkujete pogrešne stvari

Izvor: Ivana Belan

Znate li da je doručak samo ono što pojedemo unutar privih sat vremena od buđenja? Tada su stanice otvorene nakon noćnog odmora i traže gorivo za dan i sve što kasnije pojedemo nije doručak.

Iako ste čuli da je doručak bitan svakodnevno ga ili često ipak preskačete ili jedete nešto na brzinu, kavu, kekse, nešto iz  pekare, voćku? Kroz dan naravno imate pad energije, traži vas kavu, slatke i slane grickalice i navečer pojedete i svjetlo u frižideru? Spavate loše, jer se tijelo muči sa probavom hrane u vrijeme kada je metabolizam spor i tijelo uopće i ne treba tada probavljati hranu nego se obnavljati dok spavate. Posljedica toga je da ubrzano starite, budite se umorni i razdražljivi i ponavljate istu stvar opet i opet i ne znate kako preokrenuti ovaj proces?

Vjerovali ili ne vaše loše navike kreću svako jutro i svako jutro imate moć da ih promjenite. Svi kao znamo da je doručak najvažniji obrok u danu, ali znati nešto, a ne primjenjivati znači da ipak ne znamo ili vam zbog tempa života fali brzo, zdravo i praktično rješenje? To razumijem, jer mi je i samoj bilo potrebno jedno takvo.

Nepravilan doručak  jedan od glavnih uzroka debljanja, loše energije, ovisnosti o kavama  i slatkome te dugoročno dijabetesa tipa 2, moždanog i srčanog udara.

2. Ne pijete vodu i mislite da to nema veze

Izvor: Ivana Belan

Tijelo vam je kompletno dehidrirano, jer pijete samo kada ste žedni (što je znak da ste dehidrirali) i tada najčešće pogrešne tekućine (mislite da se računaju razni sokovi, kava, juha i slično). Čak i ako pijete vodu, (jer se mnogi trude) poništite svoj trud , jer vam svaka kava koju popijete potroši cca 3 čaše vode i njome naravno unesete višak kcal i stres u organizam. Posljedica toga je neredovita probava, gomila toksina ostaje u tijelu, nemate energije, osjećate se loše, umorno, koža vam izgleda nekoliko godina starije i debljate se.

3. Preskačete obroke

Izvor: Ivana Belan

Najčešće se ljudi sa kojima na dnevnom nivou razgovaram čak i trude birati zdravije namirnice, ali jedu kompletno nepravilno (obično 2 puta dnevno, u pogrešno vrijeme i pogrešne količine hrane). Ne razumiju kako njihovo tijelo funkcionira i što mu je potrebno da ne bi radilo skladište masti ili jednostavno, zbog tempa života, nemaju vremena jesti 5 izbalansiranih obroka dnevno iako znaju da bi trebali.

Svi znamo kako ljudsko tijelo treba izgledati i nema nikakve potrebe da sa sobom nosimo ‘skladište’ sala za crne dane, a upravo to tijelo stvara kada ne dobiva hranu (gorivo i energiju za život) 5 -6 puta dnevno. Pričati ćemo u nekom od idućih članaka i o tome zašto su važni međuobroci i kako odabrati one koji su zdravi, praktični i nisu prekalorični. Čisto da se podsjetimo, svaki roditelj zna da beba mora jesti svaka 3 sata. Zašto mislite da kada odrastemo ne trebamo tijelu davati redovito energiju?

U idućem nastavku članka pročitajte još 3 razloga nemogućnosti mršavljenja i kako preuzeti kontrolu. Do sljedećeg čitanja.

Izvor: Ivana Belan

 

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.