Aerobni i anaerobni trening: Koja je razlika?

Aerobni i anaerobni trening: Koja je razlika?

Trening koji se smatra aerobnim je određen količinom kisika koji cirkulira našim kardiovaskularnim sustav.

Naučiti razliku između aerobnog i anaerobnog treninga može vam pomoći u realizaciji vaših ciljeva. Znati dobrobiti i koristiti svakog, te tipove treninga onda kada je to potrebno, neće samo poboljšati vaše znanje, već i Vaše tijelo!

Trening koji se smatra aerobnim je određen količinom kisika koji cirkulira našim kardiovaskularnim sustav. Tijekom aerobnog treninga postoji dovoljna količina kisika kako bi se izdržao nivo aktivnosti bez da se koristi dodatni izvor energije. Dok pak kod anaerobnog treninga, potrošnja kisika nije dovoljna kako bi zadovoljila potrošnju energije.

Radi toga, Vaši mišići počinju razlagati šećere, što rezultira povišenom proizvodnjom mliječne kiseline. No, laički govoreći, aerobni trening je onaj trening pri kojem se povećavaju otkucaji srca i ubrzava disanje. U aerobni trening spadaju aktivnosti kao trčanje i plivanje, a njegove prednosti su što pomaže u gubitku težine, poboljšava raspoloženje, jača srce i pluća te smanjuje rizik od diabetesa.

Kao suprotnost aerobnom, anaerobni trening je kada su mišići podvrgnuti radu preko prosječne snage kako bi se ojačali, a često se zove i trening snage. Kisik nije prisutan kod anaerobnog treninga. Kada vježbamo anaerobno, glikogen se koristi kao gorivo. Primjer anaerobnog treninga je dizanje utega, sprintanje, ali i joga! Prednosti takvog treninga su što gradi snagu, poboljšava sportsku izvedbu, jača mišiće i topi masno tkivo.

Na kraju, najbolji režimi treninga su oni koji kombiniraju oba tipa što pomaže Vašem kardiovaskularnom sustavu da ostane jak, a vašem tijelu da izgleda bolje!

Obavještavamo Vas da portal hrvatskareprezentacija.hr zbog tehničkih poteškoća privremeno prestaje sa radom.