BENFOTIAMIN – LIPOSMALNA FORMA VITAMINA B1

BENFOTIAMIN – LIPOSMALNA FORMA VITAMINA B1

Izvor: Instagram/ @mario.bosnjak.ifbb

Nastavno na moj zadnji tekst „Šećeri i žitartice – pokretači poremećaja i bolesti“ u kojem opisujem probleme koji nastaju kod unošenja rafiniranih ugljikohidrata u organizam te mataboliranja istih, napomenuo sam da postoje preparati koji se konzumiraju kako bi minimalizirali štetne posljedice razgradnje ugljikohidrata u našem oragnizmu. Prvi u toj skupini bi bio Benfotiamin (liposomalni oblik vitamina B1) o kojem ćemo govoriti u nastavku.

Benfotiamin je liposmalna forma vitamina B1 (tiamina), topiva u masti i ima veliku moć apsorpcije.  Vitamin B1 je kritičan i izuzetno važan za funkciju mitohondrija, u prijevodu, izuzetno važan za kompletno naše zdravlje, zaštita i pomoć pri liječenju od najtežih autoimunih, malignih i ostalih sustavnih bolesti.

Izvor: wikipedia

AGEs i ZPG (ZAVRŠNI PROIZVODI GLIKOLIZACIJE)

Kada su bjelančevine izložene glukozi, započinje kemijska reakcija koja izaziva ulančano povezivanje bjelančevina (AGEs – uznapredovali produkt glikacije) AGEs oštečuje zdrave organe pa čak izaziva i staračke pjege. AGEs potiče i formiranje slobodnih radikala što izaziva još veće razaranje tkiva. AGEs se događa posvuda (oči, mišići, mozak, arterije). AGEs u stvari izaziva ubrzano starenje organizma i nastanak bolesti! Pitanje glasi: „Jedemo li bjelančevine zajedno za ugljikohidratima??“ – naravno da jedemo, jesti se mora da bi se raslo.

Srećom postoji oružje protiv AGEs–a i ZPG-e a to je upravo benfotiamin, koji kontrolira suvišak glukoze poboljšavajući uporabu glukoze u mišićima i blokira oštećenja koja izaziva AGEs.  Veliku ulogu odigrava u blokiranju tih proces i alfa lipoinska kiselina iliti ALA, ali o tome ćemo malo više pisati idući puta.

Benfotiamin je snažni agens protiv završnih proizvoda glikolizacije osmišljen u Japanu kasnih pedesetih godina prošloga stoljeća s ciljem liječenja bolnih poremećaja živaca, uključujući išijas i neuropatiju kod alkoholičara. Neuropatija je poremećaj perifernih živaca – motorički, osjetni i autonomni živci koji kičmeni stup povezuju s mišićima, kožom i unutarnjim organima. Zanimljivo je da su istraživači pronašli izravnu vezu između neuropatije, AGEs sindroma i ZPG-a pa su bili u potrazi za učinkovitim agensima protiv glikozilacije kako bi se taj poremećaj spriječio i liječio.

Benfotiamin pomaže na dvije razine, učinkovito liječi neuropatiju i sprječava stvaranje ZPG (završni proizvodi glikolizacije). Valja napomenuti da povišena razina šećera u krvi pojačava nastajanje ZPG-a.

Benfotiamin djeluje tako što blokira tri glavna biokemijska načina putem kojih hiperglikemija (visoka razina šećera u krvi) stvara upalna oštećenja, uključujući i stvaranje ZPG. Drugim riječima, benfotiamin ne dopušta da šećer i visokoglikemijski ugljikohidrati pokrenu glikozilaciju. Benfotiamin ne samo da blokira obrasce nastajanja upale, nego potiče i aktivnost enzima zvanog transketolata , koji (kao i ALK) sprečava aktiviranje upalnoga faktora NF- ĐB. ZPG djeluje kao tvornica upalnih procesa i time nanosi veliku štetu. Stimuliranjem transketolaze, benfotiamin zaustavlja stvaranje upalnih procesa, a tu su i dodatne dobre vijesti. Benfotiamin štetne proizvode metabolizma šećera u krvi (rezultate razgradnje glukoze u tijelu) također pretvara u bezopasne kemijske spojeve, čime im ne dopušta da se pretvore u ZPG.

Uz pomoć benfotiamina, tijelo pravilno iskorištava ugljikohidrate te time olakšava probavu. Iako tradicionalna u vodi topiva forma Vitamina B1 također uspješno regulira dio oštećenja nastalih velikim udjelom šećera u krvi, benfotiamin, koji je topiv i u masti, taj posao obavlja bolje, a potrebno ga je  manje.

Benfotiamin obećava i na području liječenja niza neuroloških i vaskularnih bolesti. Benfotimain pokazuje izvanredne učinke u vezi s borbom protiv procesa starenja jer štiti ljudske stanice od štetnih proizvoda metabolizma. Benfotiamin je u stanju poboljšati i mentalno stanje. Pomaže kod svih vrsta mentalnog i tjelesnog stresa, pa se stoga potreba za tim vitaminom povećava kada je osoba tjeskobna ili prolazi kroz razdoblje oporavljanja od bolesti, traume ili operacije.

Trudnice, dojilje ili pak korisnice tableta za kontracepciju imaju povećanu potrebu za vitaminom B1. Pušačima, ljubiteljima alkohola, kao i onima koji konzumiraju veće količine šećera i kave, što sve implicira stvaranje ZPG-a, također se savjetuje da povećaju unos vitamina B1, a idealno bi bilo ostvariti u vidu benfotiamina topivog u masti (tzv. liposomalnog oblika).

Benfothiamin bi mogao dobro doći svima, pogotovo u ovo blagdansko vrijeme gdje se sve gore navedeno konzumira prekomjerno, bez obzira bavili se sportom ili ne, ovaj preparat bi trebali držati pod „must have“.

Standardni tiamin (vitamin B1) ne pokazuje nikakve negativne nuspojave i kod visokih doza (od nekoliko stotina miligrama dnevno), a sigurnosni testovi pokazuju da je benfotiamin čak “sigurniji” od tiamina. Dakle, nema opasnosti od predoziranja i onih „dobronamjernih“ poruka iskazanih u RDA podacima na poleđini svakog vitaminsko mineralnog proizvoda kojeg kupimo. Kome trebaju povećane količine vitamina B1? Kroničnim alkoholičarima, ljudima koji koriste velike količine čajeva ili kave, pušačima i sportašima koji intenzivno treniraju.

Antioksidansi iz biljnih izvora kao što su kavena kiselina, klorogena kiselina, tanini, flavonoidi blokiraju aktivnost vitamina B1 smanjujući njegovu apsorpciju. Dugotrajne infektivne bolesti, dugotrajan stres i napor, neurološka oboljenja, također iziskuju povećan unos ovog vitamina. Vitamin B1 se pojačano troši kod ubrzanja metabolizma, tj. kod povišene temperature, kod povećane fizičke aktivnosti – teški fizički poslovi, kod hipertireoze. Trudnice također imaju povećane potrebe za tiaminom. Kod oštećene crijevne funkcije, pri čemu organizam ima smanjenu sposobnost usvajanja vitamina B1 iz hrane, potrebno je primjenjivati ga intravenski. Prema nekim istraživanjima velike količine vitamina B1 snažno pojačavaju mentalne funkcije, učenje i koncentraciju.

Preporučena dnevna doza benfotiamina zasad je oko 300 mg dnevno, 150 mg tijekom doručka i 15o mg tijekom večere. Po potrebi može i više.

Do čitanja!

Izvor: Instagram/ @mario.bosnjak.ifbb

 

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.