Bolovi tijekom treninga i upala mišića

Bolovi tijekom treninga i upala mišića

Bol koju osjećamo tijekom vježbe se smatra rezultatom različitih faktora, uključujući kiseline, ione, proteine i hormone.

Postoje tri vrste boli povezane s vježbanjem: bol koju osjećamo tijekom ili ubrzo nakon tjelovježbe, bol uzrokovana grčenjem mišića, te bol koju osjećamo radi upale mišića. Svaka bol je karakterizirana drugačijim vremenskim tijekom te je različitog uzroka.

Bol koju osjećamo tijekom vježbe se smatra rezultatom različitih faktora, uključujući kiseline, ione, proteine i hormone. Iako se uobičajeno vjeruje da je mliječna kiselina uzročnik te boli, istraživanja pokazuju da lučenje mliječne kiseline nije jedini faktor koji je uzrokuje. Grčevi u mišićima su pak iznenadne, inteznivne, električno aktivne kontrakcije potaknute izrazitom neuronskom hiperosjetljivošću. Vjeruje se da su grčevi u mišićima tijekom vježbanja povezani sa disbalansom elektrolita koji je potaknut znojenjem, no istraživanja pokazuju da grčevi u mišićima nisu povezani sa znojenjem. Naime, provedena su istraživanja na ljudima čije zanimanje zahtjeva kroničnu upotrebu mišića, ali se ne znoje pretjerano – npr. glazbenici, no svejedno osjećaju grčenje u mišićima.

Upala mišića koju osjećamo nakon vježbanja, razvija se 24-48 sati nakon ekscentričnog ili iztezajućeg opterećenja mišića ili dugotrajne aktivnosti kao što su maratoni. Bol u mišićima je popraćena sa reduciranim opsegom pokreta. Napor u mišićima uzrokuje mikroskopska oštećenja mišićnih niti. Znanstvenici vjeruju da ta oštećenja, u sprezi s upalom koja ju prati, uzrokuje tu bol.

Ono što možete napraviti kako bi ublažili bol je istezanje nakon treninga, zatim lagana vježba kao hodanje ili plivanje. Također, vrlo je važno imati fazu na kraju vježbe pri kojoj aktivno spuštate razinu opterećenja. Izbjegavajte tablete za bolove. Akutna upala mišića je dobra stvar, i upalni medijatori imaju svoju ulogu u rastu mišića. Analgetici ce zaustaviti njihov rad, a samo će privremneo zaustaviti bol. Radje si pomozite laganom masažom, te grijanjem bolnih dijelova. Upala mišića je normalna pojava koja pokazuje da ste nešto dobro napravili dok ste vježbali, ne odustajte od daljneg treninga, nego je smatrajte trofejem!

 

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.