HIIT JE HIT!

HIIT JE HIT!

Izvor: Maxres

Svi su već upoznati s kardiom koji služi kao odličan alat za trošenje kalorija, mršavljenje i poboljšanje kardiovaskularnog sustava te zdravlja općenito. Riječ kardio ljudi često povezuju s nečim negativnim i dosadnim, jer im na pamet prvo padne provođenje sati i sati na traci za trčanje ili sobnom biciklu. Možda to nekada i je bio slučaj, no u zadnje vrijeme pojavio se velik broj zanimljivijih načina treniranja, među kojima je i HIIT za koji se, zbog svojih mnogobrojnih prednosti, odlučuje sve više ljudi.

Što je HIIT?

HIIT (HighIntensity Interval Training) je, kako i samo ime kaže, trening koji uključuje intervale visokog intenziteta vježbanja. On podrazumijeva izvođenje vježbi maksimalnim intenzitetom nakon čega slijede intervali slabije jakosti ili potpunog odmora. Dobar primjer toga je izmjena sprinta, u kojem dajemo sve od sebe i hodanja (period kada se odmaramo). Intervali najčešće traju između 10 i 60 sekundi, dok se cijeli trening u većini slučajeva obavi u vremenu od 4 do 30 minuta. HIIT, za razliku od tradicionalnog dugotrajnog kardio treninga slabog intenziteta, povisuje hormon rasta pa, osim što pomaže u sagorijevanju masnih naslaga, čuva mišiće od razgradnje.

Prednosti HIIT-a

Vrijeme trajanja

U užurbanom vremenu u kojem živimo najčešći izgovor zašto ljudi ne vježbaju je, da uz sve obaveze, jednostavno nemaju vremena. Budući da zahtijeva samo 4-30 minuta, a dovoljno je da se odradi tri puta tjedno, HIIT je odlična opcija da, iako nemate puno vremena, ostanete u formi.

Jednostavnost i raznovrsnost

HIIT se doslovno može izvoditi bilo gdje. Idealno mjesto za trening može biti teretana, park, dvorište, pa čak i dnevna soba. Osim toga, za ovaj učinkoviti trening možete koristiti bilo kakva pomagala (uže za preskakivanje, utege, sobni bicikl…), ali možete ga jednostavno odraditi i bez ikakve opreme.

Zbog ovako neograničenog izbora te mogućnosti da svaki put izmijenite trening, manje su šanse da će vam dosaditi, nego ako se držite klasičnog kardio treninga koji dugo traje i najčešće uključuje samo jednu vježbu.

Učinkovitost

HIIT sagorijeva jednako kalorija kao kardio slabijeg intenziteta u upola kraćem vremenu. Osim kalorija koje se potroše za vrijeme treninga, nakon treninga, zbog velikog napora kojem je tijelo bilo izloženo, organizam troši više kisika što dovodi da tijelo i u ostatku dana troši kalorije. Pospješuje rad srca, poboljšava aerobnu izdržljivost, ali i čuva mišiće od katabolizma.

Primjeri HIIT treninga

YouTube nudi brojne ideje za ovakvu vrstu treninga. A, isto tako postoje brojne aplikacije za mjerenje intervala koje će vam to olakšati.

Izvor: Trgovina Play

Primjeri HIIT treninga

Trening 1. Odradite ga bilo gdje.

Jumping jacks  30 sec – 10 sec odmor

Squat jumps 30 sec – 10 sec odmor

Burpees 30 sec – 10 sec odmor

Mountain climbers 30 sec – 10 sec odmor

Ponoviti 5 puta.

Trening 2. Kratki HIIT u dvorištu

45 sec x 5 (15 sec odmora između serija) minuta odmora između vježbi.

#doandbeyourbest

 

Obavještavamo Vas da portal hrvatskareprezentacija.hr zbog tehničkih poteškoća privremeno prestaje sa radom.