Kako masnoće pružaju energiju za sportske aktivnosti?

Kako masnoće pružaju energiju za sportske aktivnosti?

Masti služe kao glavno gorivo tijekom dugotrajnog vježbanja, pogotovo kada je riječ o sportovima u kojima je najvažnija izdržljivost, kao što su npr. maratoni.

FOTO: www.greenblender.com

Sva energija koja nam je potrebna dolazi iz svakodnevne hrane koju konzumiramo i tekućine koju pijemo. Nutrijenti, proteini, ugljikohidrati i masti, česta su tema rasprave. Kada je riječ o mastima, trend je bio svrstavati ih u nepoželjne namirnice. No, masti su prijeko potrebni makronutrijenti koje nikako ne treba izbjegavati u prehrani. Od svih hranjivih tvari, masti daju najveću koncentraciju energije od 9 kcal po gramu.

Masti služe kao glavno gorivo tijekom dugotrajnog vježbanja, pogotovo kada je riječ o sportovima u kojima je najvažnija izdržljivost, kao što su npr. maratoni. Iako su ugljikohidrati glavni izvor energije kod vježbi visokog inteziteta, masti su kod takvog opterećenja potrebne za pristup pohranjenim ugljikohidratima u obliku glikogena.

No, korištenje masti za gorivo tokom vježbanja ovisi o nekoliko bitnih faktora:

  • Masti se sporo probavljaju;
  • Pretvorba pohranjenih masti u energiju dugo traje;
  • Pretvorba pohranjenih masti u energiju zahtijeva puno kisika, što zahtijeva smanjenje inteziteta opterećenja kako bi se to dogodilo.

Upravo iz ovih razloga, sportaši trebaju voditi brigu o tome kada, koliko te koju vrstu masti jedu. Masti se dijele na zasićene i nezasićene, od kojih bi glavninu unosa trebale činiti upravo nezasićene, a nalazimo ih u orašastim plodovima, ribi, avokadu itd.

Generalno, masti nisu dobra ideja kao obrok prije ili tijekom intenzivnog opterećenja, tu se treba posegnuti za ugljikohidratima.

Obavještavamo Vas da portal hrvatskareprezentacija.hr zbog tehničkih poteškoća privremeno prestaje sa radom.