Kako masnoće pružaju energiju za sportske aktivnosti?

Kako masnoće pružaju energiju za sportske aktivnosti?

Masti služe kao glavno gorivo tijekom dugotrajnog vježbanja, pogotovo kada je riječ o sportovima u kojima je najvažnija izdržljivost, kao što su npr. maratoni.

FOTO: www.greenblender.com

Sva energija koja nam je potrebna dolazi iz svakodnevne hrane koju konzumiramo i tekućine koju pijemo. Nutrijenti, proteini, ugljikohidrati i masti, česta su tema rasprave. Kada je riječ o mastima, trend je bio svrstavati ih u nepoželjne namirnice. No, masti su prijeko potrebni makronutrijenti koje nikako ne treba izbjegavati u prehrani. Od svih hranjivih tvari, masti daju najveću koncentraciju energije od 9 kcal po gramu.

Masti služe kao glavno gorivo tijekom dugotrajnog vježbanja, pogotovo kada je riječ o sportovima u kojima je najvažnija izdržljivost, kao što su npr. maratoni. Iako su ugljikohidrati glavni izvor energije kod vježbi visokog inteziteta, masti su kod takvog opterećenja potrebne za pristup pohranjenim ugljikohidratima u obliku glikogena.

No, korištenje masti za gorivo tokom vježbanja ovisi o nekoliko bitnih faktora:

  • Masti se sporo probavljaju;
  • Pretvorba pohranjenih masti u energiju dugo traje;
  • Pretvorba pohranjenih masti u energiju zahtijeva puno kisika, što zahtijeva smanjenje inteziteta opterećenja kako bi se to dogodilo.

Upravo iz ovih razloga, sportaši trebaju voditi brigu o tome kada, koliko te koju vrstu masti jedu. Masti se dijele na zasićene i nezasićene, od kojih bi glavninu unosa trebale činiti upravo nezasićene, a nalazimo ih u orašastim plodovima, ribi, avokadu itd.

Generalno, masti nisu dobra ideja kao obrok prije ili tijekom intenzivnog opterećenja, tu se treba posegnuti za ugljikohidratima.

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.