KOLUMNA: “I Ti to možeš!” 3.dio

KOLUMNA: “I Ti to možeš!” 3.dio

POZITIVNI UTJECAJI TJELESNE AKTIVNOSTI NA SMANJENJE PRETILOSTI

Foto: www.in-portal.hr

admin-ajax1

  Tjelesna aktivnost definirana  je  kao bilo koja kretnja koštanog tkiva  i mišićnog sustava  koja  rezultira  potrošnjom energije  iznad one razine  koju organizam potroši u mirovanju. Kod donošenja odluke o uvođenju više tjelesne aktivnosti, najčešće pitanje koje se postavlja jeste koju tjelesnu aktivnost izabrati  kao bi se postiglo optimalno zdravstveno stanje organizma. Danas postoji  niz aktivnosti  čija popularnost  prvenstveno ovisi o reklami, odnosno, medijskoj zastupljenosti, te prvobitni entuzijazam određenom, trenutno  popularnom aktivnošću, ubrzo nestane.  Uzrok tome je upitnost iskustva i stručnosti voditelja  aktivnosti te nedovoljna  informiranost polaznika. Svaka tjelesna aktivnost ima svoje pozitivne i negativne strane. Tako se primjerice, vrste aerobika  razlikuju po većem i manjem opterećenju i kompliciranosti  pokreta. Kako su u satove aerobika uključeni i treninzi snage, čine tu aktivnost još boljom. Pozitivno djeluje na krvožilni i dišni  sustav  i pomaže u smanjenju masnog tkiva,  međutim radi većeg  opterećenja nogu, može doći do ozljeda  ekstremiteta, a potrebno je i duže vrijeme kako bi se usvojili različiti pokreti. Rad sa utezima  može uspješno  dovesti do različitih ciljeva te podići tjelesnu masu  i snagu  te smanjiti potkožno masno tkivo. Prednost dizanja utega je što se može ciljano djelovati na određena područja tijela, no suprotno tome ne djeluje dovoljno na poboljšanje krvožilnog sustava i opasan je ako se ne radi pravilno ili se pak, forsiraju prevelike težine. Trčanje ili vožnja biciklom odlične su multistrukturalne  aktivnosti  kojima  se  pozitivno utječe  na  krvožilni  i respitoralni sustav, smanjenje masnog tkiva. Kako se provodi u prirodi izrazito djeluje na poboljšanje aerobnih i anaerobnih  sposobnosti i opće stanje organizma. Negativna strana tih aktivnosti je što ne djeluje na povećanje mišićne mase.

Poticanje djeteta na  tjelesnu  aktivnost neophodno je i u današnje vrijeme dostupno putem različitih sportskih udruga  koje djeluju u gotovo svim lokalnim sredinama. Dakako da treba voditi računa o stručnosti i profesionalnosti trenera. Prilikom upisivanja djeteta u određenu sportsku  važno je djetetu objasniti ciljeve i svrhu bavljenja sportom radi sporta samog, a ne ga, što se često događa, opteretiti egoističkim  težnjama da bude najbolji  pa makar to bilo i van granica njegovih mogućnosti. Takav pristup definitivno vodi u drugu nezdravu krajnost  sa kobnim posljedicama. Bavljenje djeteta sportom u određenom sportskom klubu, osim, pozitivne tjelesne aktivnosti, iznimno pozitivno utječe na razvoj samopouzdanja, osjećaju  pripadnosti  grupi, socijalizaciju te dijete gradi zdrav odnos prema sebi, a time i prema drugima.

Ekipa JK Rijeka

Ekipa JK Rijeka

Foto: Facebook/SKI Klub osoba s invaliditetom Sljeme

Foto: Facebook/SKI Klub osoba s invaliditetom Sljeme

Foto: Luka Prihistal

Foto: Luka Prihistal

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.