Makro dijeta – prehrana prema makronutrijentima

Makro dijeta – prehrana prema makronutrijentima

Makro dijeta ide korak dalje od običnog brojanja kalorija, tu se broje makronutrijenti – grami proteina, ugljikohidrata i masti, koje unosite unutar te kalorijske potrebe.

Ukoliko ste negdje čuli o brojanju makronutrijenata,  vrlo lako je moguće da je došlo od Vašeg prijatelja koji se bavi fitnessom i zna sve o prehrani. No, makro dijeta može pomoći skoro svakome tko želi raditi prave izbore u prehrani, bilo da želi izgubiti kilograme, izgraditi mišiće ili samo održavati zdravi način života.

Makro dijeta ide korak dalje od običnog brojanja kalorija, tu se broje makronutrijenti – grami proteina, ugljikohidrata i masti, koje unosite unutar te kalorijske potrebe. Također, tu su bitni i omjeri makronutrijenata ovisno o Vašem krajnjem cilju.

Naime, ukoliko je Vaš cilj izgubiti na težini, morate paziti da brojite makronutrijente na takav način da smanjite unos kalorija. Za gubljenje kilograma je optimalno jesti 30-40% ugljikohidrata, 40-50% proteina te 30-40% masti. Treba imati na umu da je 1g proteina jednak 4 kalorije, 1g ugljikohidrata je također 4 kalorije, a 1g masti jednak je 9 kalorija. Ukoliko ste dosta aktivni, možete povećati postotak ugljikohidrata, no ukoliko niste, a želite izgubiti masne naslage – smanjite unos ugljikohidrata, a povećajte proteinski udio.

Ukoliko želite dobiti na masi i izgraditi mišiće, udio ugljikohidrata u prehrani bi trebao biti 40-60%, 25-35% proteina ta 15-25% masti. Ukoliko želite održati sadašnju težinu, ali samo početi jesti zdravije – pokušajte s 30-50% ugljikohidrata, 25-35% proteina te 25-35% masti.

Ukoliko ne mršavite, smanjite omjer ugljikohidrata, pogotovo uz večeru. Ako ste umorni, dodajte još vlaknastog povrća kako bi osigurali dovoljno energije od ugljikohidrata, itd. Pratite kako se osjećate i mjenjajte omjere prema sebi!

 

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.