Matija Kvasina osniva školu biciklizma

Matija Kvasina osniva školu biciklizma

Donosimo drugi dio razgovora s Matijom Kvasinom...

Foto: Tour of Croatia

Prvi dio razgovora s Matijom Kvasinom možete pročitati ovdje. U drugom dijelu razgovora naš biciklist predstavio je projekt osnivanje svoje škole biciklizma.

Škola je namijenjena rekreativcima i onima koji to žele postati. Na taj projekt se odlučio jer želi polaznicima škole prenijeti svoje znanje i želi da se što više ljudi bavi biciklizmom jer je to zdravo. Školu mogu pohađati svi, a radit će se na tehnici vozača kako bi polaznici naučili pravilno voziti. Naravno, za one s većim ambicijama postoje kategorije: osnovna – početna razina biciklizma, sportsko – rekreacijski i natjecateljsko – rekreacijski biciklizam.

U osnovnoj razini će se raditi na tome da biciklisti nauče osnovne stvari, poput kretanja u prometu i ostalim putevima. U sportsko – rekreacijskom biciklizmu će vozači naučiti kako izgraditi pravilnu tehniku u vožnjama u grupi i kako pravilno držati ritam višesatne vožnje. U tu kategoriju pripadaju vozači s određenim iskustvom vožnje po prometnicama i ostalim terenima. Natjecateljsko – rekreacijski biciklizam usmjeren je na vozače koji su svladali sportsko – rekreacijski i koji se žele okušati na natjecanjima. Trening će u ovoj kategoriji biti podređen pojedincu, dakle cilj je od rekreativca napraviti biciklistu za natjecateljske utrke.

Cijena škole je 200 kn. Po osobnom stajalištu autora ovog teksta riječ je o fantastičnoj prilici za sve koji vole prirodu, biciklizam i druženje. Malo je organiziranih treninga u Hrvatskoj jer biciklizam nije razvijen. Matija je jedan od naših najiskusnijih vozača i treba iskoristiti priliku za vožnju kotač uz kotač s najboljim.

Donosimo nastavak razgovora.

Dakle otvarate i školu biciklizma. Za kakve je vozače namijenjena?

“Prvenstveni cilj škole je rad s širokim spektrom ljudi koji žele koristiti bicikl više od same uloge prijevoznog sredstva. Veliki broj ljudi se pojavljuje u rekreativnom biciklizmu, a nemaju gdje steći bilo kakvo predznanje pa im se događaju razni problemi zbog kojih ne vide sve ljepote biciklizma u stvarnosti.”

Po kojem ćete programu raditi?

“Radimo prilagođeni rekreativni program koji je jedna vrsta blaže modifikacije mojih dugogodišnjih programa rada i treninga.”

Već smo Vas pitali za mlade. Hoće li ovdje biti prostora za mlade koji sanjaju o uspješnim biciklističkim karijerama?

“Trenutno se više orijentiramo na stariju populaciju koja je pokazala puno veći interes nego mladi, a i za mlade treba potpuno drukčiji pristup za koji ja trenutno nemam vremena. Imam plan i program kako i što bi trebalo da bi se radilo s mladima, ali sad dok sam više koncentriran na svoju karijeru to nije izvedivo. Sa starijima je tu priča drugačija jer se može s puno lakšim pristupom sve organizirati. Doći će i taj dan kad prestanem sa aktivnim sportom pa se možda prihvatim rada s mladima. Kako ne bi bilo zabune, svatko mlađi tko se priključi nama će biti dobrodošao uz pismeni pristanak roditelja, ali nažalost morat će imati vlastiti bicikl, materijal i opremu jer trenutno nismo tako građeni da možemo to mladima osigurati.”

Kako ste dobili ideju o školi biciklizma u Hrvatskoj? Koliko je teško bilo realizirati projekt?

“Dugo vremena promatram kako novi biciklisti ulaze u svijet biciklizma, ali ih velika većina dolazi bez ikakvog predznanja. Tako sam se u više navrata našao u društvu mnogih na kojima se vidi da žele voziti i napredovati, a ne znaju kako jer jednostavno nemaju od koga učiti. Još je jedan veći problem nastao u tome što je tim svim novonastalim biciklistima tehnika vožnje na jako lošem nivou pa tako predstavljaju opasnost sebi, a i drugim sudionicima prometa. Dugo sam razmišljao kad krenuti i kako sve napraviti dok jednom nisam rekao sad ili nikad.”

Jeste li uspjeli sakupiti dovoljno sredstava za realizaciju projekta? Kakvi su Vam planovi za dalje? Mislite li se proširiti i na druge dijelove Hrvatske?

“Za sada je ovo projekt koji je nastao iz hobija mojih prijatelja dugogodišnjih biciklista i mene. Nemamo velike apetite niti prohtjeve. Želimo se dokazati kao nužan element da poboljšamo kvalitetu vožnje te da ljudi shvate našu potrebu. Tek kad to ostvarimo ćemo tražiti pomoć države ili županija kako bi mogli projekt proširiti po cijeloj državi. Krenuli smo polako s velikim entuzijazmom pa ćemo vidjeti kako će se to razviti.”

Koliko će to trajati? Što mislite o tome koliko se početnici mogu razviti u konkurentne natjecatelje ukoliko budu imali imperativ?

“Tu sad moramo biti realni. Bilo bi ravno čudu da netko recimo u kasnim dvadesetima dođe tek u biciklizam pa se uspije dokazati i probiti van. Te su šanse toliko male da o njima ne razmišljamo. Međutim postoji jedan svijet koji je lakše prihvatiti nego natjecateljski, koji ne traži toliku žrtvu i potporu već se održava sam po sebi. To su amaterska svjetska prvenstva i mnogobrojni maratoni. Za tako neke evente mi možemo ljude pripremiti i utrenirati da ostvaruju rezultate koji ih zadovoljavaju. Profesionalni sport je nešto najljepše za sportaša, ali također prelazi granicu zdravlja pa može biti čak i štetan. Dok s druge strane rekreativno bavljenje sportom je puno bolje za unapređenje kvalitete života i bolje provođenje slobodnog vremena. Moram pronaći dobar način da svim novima i onima koji planiraju postati biciklisti pokažem koliko je zapravo biciklizam učinkovit u rješavanju mnogobrojnih problema. Svi znaju da je dobar za razvijanje aerobnih sposobnosti, ali premalo su ljudi upoznati koliko je dobar u rješavanju psihofizičkih problema. Potreban je samo jedan pravilno doziran jači trening da pokaže dio tih skrivenih ljepota.”

Možete li nam dati nekoliko savjeta za mlade bicikliste koji se bave i one koji se tek planiraju početi baviti biciklizmom?

“Mladi trebaju pronaći klub koji ima želju raditi s njima. Odmah u startu treba biti ozbiljan te se pripremiti na predanost i požrtvovnost od samog početka. Biti uporan i strpljiv i rezultat će doći onima koji savladaju sve nevolje koje se nađu na putu.”

Obavještavamo Vas da portal hrvatskareprezentacija.hr zbog tehničkih poteškoća privremeno prestaje sa radom.