Motivacija je samo pokretač

Motivacija je samo pokretač

Izvor: Instagram/ @doandbeyourbest

Motivacija = psih. skup pobuda koje čovjeka pokreću na aktivnost te određuju smjer, intenzitet i trajanje te aktivnosti (Hrvatski jezični portal). Iliti, jedna jako zeznuta stvar koja dođe u random vrijeme, i taman kad se navikneš na nju nestane sve dok se ponovno ne odluči pojaviti.

Sve ili ništa

Sigurna sam da ste svi iskusili ono stanje visoke motiviranosti u kojem se osjećaš kao da možeš sve što poželiš i vjeruješ da će to trajati zauvijek. Fitness, učenje, štednja, život općenito… Npr. ovo ljeto, po povratku s mora odlučim da ću u svoje slobodno vrijeme, kojeg sam, hvala bogu, imala podosta, raditi na fleksibilnosti.  I tako prvi dan nađem na YouTube-u nekoliko videa. Odlično. Super motivirana. Drugi dan još bolje. Treći dan već vidim pomak, još više motivirana. No, četvrti dan, ok sam, ništa posebno. Peti odlučim preskočiti, a šesti odradim onako preko volje. Sedmog je dana ona motivacija od početka potpuno nestala. Najednom mi je skroz u redu što više nisam fleksibilna kao nekada i što ne mogu napraviti špagu, ma koliko bi to dobro izgledalo na slici za Instagram.

Izvor: Instagram/ @doandbeyourbest

A, što je sa mnom?

Kako u svemu, tako i u fitnessu moja motivacija često varira. U mom slučaju ona opada najčešće:

1. Kad neko vrijeme ne vidim rezultate.

2. Kad počinjem vidjeti rezultate. – Da, znam da zvuči smiješno. Kad ne vidim rezultate brzinom kojom ja želim, postajem frustrirana i motivacija pada. No, isto tako čim počinjem vidjeti neku promjenu, ili me netko pohvali, događa se ista stvar. Pretpostavljam da u tom trenutku moj mozak odluči da je u redu malo usporiti i nagraditi se jer sam nešto već kao postigla.

3. Kad je hladno. – Onda me trebaju kalorije grijati? Za „summer body“ ima vremena? Joj.

4. Ako doživim neuspjeh u nekom drugom aspektu života (faks, prijateljstva, dečki…)

5. PMS, cure.

6. Frustracija zbog teretane (u zadnje vrijeme jako velika): prevelika gužva, premali prostor, tiha glazba.

Kako zadržati motivaciju?

Nažalost, u onom stanju visoke motiviranosti koje svi volimo, nemoguće je biti svakodnevno. Svi ćemo imati i boljih i lošijih dana. Iako ne možemo izbjeći te loše dane, evo par savjeta:

  • Ako si izgubio motivaciju jer ti je dosadila trenutna rutina, promijeni ju, promijeni način vježbanja, nađi nove recepte.
  • Prestani povezivati hladnoću i „Jedi sve što poželiš, jer se još dugo nećeš skinuti u kupaći“. To jednostavno nema smisla.
  • Pročitaj neku motivirajuću knjigu ili pogledaj motivirajući video.
  • Budi okružen s ambicioznim s ljudima.
  • Zadaj si neki novi izazov koji će pobuditi motivaciju kako u tom izazovu, tako i u drugim stvarima.
  • STRPLJENJE I UPORNOST.

Ali najvažnije od svega, motivacija je samo ono što će te pokrenuti, a na tebi je da stvoriš naviku s kojom možeš živjeti. Učini fitness načinom života i prilagodi ga sebi. Neka to jednostavno bude dio tvoje svakodnevice i nešto u čemu uživaš. Ako tako napraviš, ono stanje visoke motiviranosti može pomoći, no u trenutcima kad ga nema, navika i ljubav prema tome što radiš neće ti dopustiti da odustaneš.

#doandbeyourbest

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.