NUTRIJENT ZA KOJI MORATE ZNATI: ALFA-LIPOIČNA KISELINA (ALA)

NUTRIJENT ZA KOJI MORATE ZNATI: ALFA-LIPOIČNA KISELINA (ALA)

Izvor: Superfoods

U današnje vrijeme smo okruženi nezdravom hranom, brzim namirnicama, stresom i svim ostalim čimbenicima koje nosi ubrzani životni tempo. Vjerovali ili ne, ali sve se to odražava na naš organizam kroz određene mikrotraume koje se godinama talože u našoj mašineriji (organizmu). Dugotrajno izlaganje takvom načinu života i zapostavljanju vlastitog organizma, nažalost dovedu do bolesti, računi kad-tad moraju stići na naplatu. Postoje načini i sredstva s kojima možemo te traume ublažiti, odnosno minimalizirati. Ovaj tjedan profiliramo Alfa-lipoičnu kiselinu.

Alfa-lipoična kiselina je antioksidans također poznat kao, ALA. Alfa-lipoična kiselina je prirodno prisutna masna kiselina koja se može naći u mnogim namirnicama kao što su kvasac, špinat, brokula, krumpir i mesu (jetra i bubrezi). Znanstveno govoreći, ALA je bitan kofaktor u metabolizmu energije u našem oraganizmu. Osim toga, kada je prisutna u dovoljnim količinama, ALA djeluje kao antioksidans. Količina alfa lipoične kiseline koja je prirodno prisutna u tijelu možda neće biti dovoljna za dobivanje antioksidativnih prednosti te je potrebno  povećanje količine iste kroz prehrambene dodatke. Kada je ima u dovoljnoj količini ALA poboljšava izlučivanje otrova iz tijela te na taj način poboljšava opće zdravstveno stanje organizma. Ima izuzetnu sposobnost u borbi protiv slobodnih radikala i regenerira druge antioksidante.

Izvor: Instagrem/ @mario.bosnjak.ifbb

Istraživanja u posljednjem desetljeću snažno su ukazivala da oksidacijsko oštećenje unutar stanica, uzrokovano slobodnim radikalima, stoji kao uzrok mnogih degenerativnih poremećaja starenja. U ovu skupinu ubraja se  Alzheimerova bolest, Parkinsonova bolest, artritis, rak, srčane bolesti, dijabetes i niz drugih stanja. Alfa lipoična kiselina prema brojnim istraživanjima ima velik potencijal u zaustavljanju ili smanjivanju oksidacijskog oštećenja u stanicama te u mnogim slučajevima može stabilizirali i čak preokrenuli oštećenje stanica.

Alfa lipoična kiselina povećava unos glukoze u stanice i čini se da smanjuje simptome dijabetičkih komplikacija, uključujući stvaranje katarakte, oštećenja krvnih žila, pa čak i polineuropatiju (oštećenje živaca).

  • Povećava metabolizam i smanjuje stvaranje masnog tkiva koje je povezano sa starenjem organizma, smanjuje stvaranje  aterosklerotskih lezija u krvnim sudovima,
  • Sprječava hiperglikemiju, smanjiti razinu inzulina,
  • Sprječava i liječi komplikacije izazvane dijabetesom, naročito je  djelotvorna u liječenju retinopatija (povreda retine) i neuropatija. Također smanjuje rizik od kardiovaskularnih  komplikacija šećerne bolesti.
  • Poboljšava pamćenje, obrće kognitivne disfunkcije i štiti neuro-degeneraciju povezanu sa starenjem,
  • Može povećati proizvodnju acetilkolina, važnog glasnika živčanog sustava deficitarnog u mozgovima pacijenata s Alzheimerovom bolesti.

Kako ovaj tekst ne bi postao naporan i suhoparan te kako se ne bi gubili u masi novih nepoznatih informacija, idemo napraviti rekapitulaciju:

  • Tjelesni boljitak
  • Bori se protiv slobodnih radikala
  • Štiti naš genetski materijal
  • Usporava starenje
  • Štiti od bolesti srca
  • Štiti od raka
  • Poboljšava kožu i pomaže u uklanjanju bora
  • Regulira šećer u krvi kod dijabetičara
  • Štiti jetru
  • Može se koristiti kao tretman za prevenciju moždanog/srčanog udara.

Moram li navoditi još razloga zašto bi je svi trebali koristiti? Složit ću se s vama da ne bih. 🙂

Neki od prirodnih izvora alfa lipoične kiseline uključuju mesne proizvode i organske meso, povrće kao što su špinat, brokula, bobičasto voće, krumpir, prokulice, rajčica i grašak. Pivski kvasac je također dobar izvor alfa lipoične kiseline.

Ukoliko se konzumira u prahu (žute boje) ima okus poput mljevenog bibera ili neke vrste čilija, doslovno da se zgrozite kad je popijete. Međutim, iako to djeluje odbojno, mudar čovjek zaključi da je nešto mora i prodavati na tržištu, a vjerujte mi to sigurno nije okus!

Koristi se u dozama od 3x 300mg na dan uz jelo koje sadrži bjelančevine i ugljikohidrate, u kombinaciji sa NAC, Benfothimine i Glycine.

To bi bilo to za ovaj post, do idućeg čitanja sportski pozdrav!

Izvor: Instagram/ @mario.bosnjak.ifbb

 

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.