Predstavljene Preporuke za bolje praćenje ženskog sporta u elektroničkim medijima

Predstavljene Preporuke za bolje praćenje ženskog sporta u elektroničkim medijima

Uoči Dana žena u organizaciji Agencije za elektroničke medije održan je okrugli stol na kojemu su predstavljene Preporuke za bolje praćenje ženskog sporta u elektroničkim medijima.

Foto: Agencija za elektroničke medije

U Napretkovom kulturnom centru u Zagrebu Agencija za elektroničke medije u četvrtak je objavila Preporuke za bolje praćenje ženskog sporta u elektroničkim medijima.

U raspravi su, uz autore Preporuka – sportske novinare Romanu Eibl, Deu Redžić te Marina Šareca, sudjelovale potpredsjednica Hrvatskog olimpijskog odbora Morana Paliković Gruden te ravnateljica Hrvatskog športskog muzeja Danira Bilić. Skup je moderirala Anita Malenica, članica Vijeća za elektroničke medije.

U raspravu su se uključili drugi sudionici skupa – mediji, članovi sportskih klubova i saveza – razmjenjujući svoja  iskustva i savjete vezane uz ovu važnu temu.

Mediji, posebice oni elektronički, najvažniji su u kreiranju odnosa prema ženskom sportu i prevladavanju vladajućih stereotipa. Oni imaju najviše utjecaja na gledatelje i navijače kada je riječ o povećanju zanimanja za ženski sport. Na njima je, stoga, i velika odgovornost za budućnost ženskog sporta i poboljšanje statusa sportašica u zajednici.

Foto: Žene i mediji / Facebook

Danira Bilić, bivša košarkašica i osvajačica srebrne medalje na Olimpijskim igrama u Seulu naglasila je: „Doista raduje činjenica da je hvale vrijedan projekt koji je prošle godine pokrenulo Vijeće za elektroničke medije Za veću vidljivost ženskog sporta u medijima dobio svoj nastavak, te da se iz faze osvješćivanja problema prelazi u fazu poduzimanja konkretnih mjera. Također raduje i činjenica da su svi dionici obuhvaćeni navedenom analizom suglasni o potrebi značajnog povećanja vidljivosti i kvalitetnijeg praćenja ženskog sporta, lišenog stereotipa koji u drugi plan bacaju sportska dostignuća sportašica.“

Dokument sadrži 11 preporuka medijima, ali i 7 preporuka za sportske saveze i klubove. Također sadrži više od 40 stranica analize, povijesnog pregleda nejednakosti ženskog sporta u odnosu na muški, ali i niz zanimljivih statističkih podataka.

Skupu su prisustvovali brojni predstavnici medija, ispred Hrvatskog nogometnog saveza Preporuke je podržao glasnogovornik HNS-a Tomislav Pacak.

Portal Hrvatska reprezentacija svojim projektom HR Sportašica od početka ove godine također se uključio u aktivnije praćenje ženskog sporta.

Foto: Žene i mediji / Facebook

Donosimo skraćene preporuke za elektroničke medije, cjelovite preporuke možete pročitati na stranicama Agencije za elektroničke medije:

  1. Povećanje udjela ženskog sporta – u četverogodišnjem razdoblju povećati udjel ženskog sporta u vijestima, sportskim emisijama i prijenosima sa sadašnjih 4 na 10 do 12 posto.
  2. Izjednačavanje prezentacije ženskog sporta s muškim – prezentirati ženski sport na jednak način na koji se prezentira muški, a to se odnosi na kvalitetu izravnih prijenosa, snimki i priloga, ali i na verbalnu, osnosno pisanu prezentaciju.
  3. Angažiranje novinara i komentatora zainteresiranih za ženski sport – zapošljavati, odnosno honorarno angažirati obrazovane novinare, sportske urednike, komentatore i analitičare koji su zainteresirani za ozbiljno praćenje ženskog sporta.
  4. Angažiranje više žena u sportskim redakcijama – u sportskim redakcijama zapošljavati više žena. Istraživanja su pokazala da će sportske novinarke u izvještavanju i komentiranju puno rjeđe posezati za stereotipima i seksizmima kada je o sportašicama riječ.
  5. Izbjegavanje rodnih stereotipa i seksizama – o sportašicama treba govoriti i pisati na isti način kao i o sportašima, ne baveći se bez potrebe njihovim bračnim i obiteljskim vezama, fizičkim izgledom, odjećom, šminkom i frizurama.
  6. Usporedbe moguće u emisijama koje se bave najednakošću – usporedbe sportašica i sportaša potrebne su i moguće u prilozima i emisijama koje se bave njihovim nejednakim tretmanom korištenja termina i objekata za trening i pripreme, raspodjelom sredstava iz proračuna sportskih saveza, nagrađivanjem i plaćama.
  7. Prijenosi ženskih natjecanja mogu biti profitabilni – povećati broj izravnih prijenosa i snimki s velikih natjecanja.
  8. Bolje korištenje marketinškog potencijala spotrašica.
  9. Suradnja sa sportskim savezima i klubovima.
  10. Sportske priče i fenomenološke teme.
  11. Konsenzus o praćenju ženskog sporta.

Obavještavamo Vas da portal hrvatskareprezentacija.hr zbog tehničkih poteškoća privremeno prestaje sa radom.