Prevencija sportskih ozljeda

Prevencija sportskih ozljeda

Bilo da ste početnik u fitnessu ili trenirate za svoj trideseti marathon, važno je početi i napredovati pravim tempom kako bi postigli cilj, ali se poštedili ozljede. Takozvano ’’desetpostotno pravilo” je lak način za kalibraciju treninga za postizanje maksimuma, a da pritom ne dođe do ozljede.

Ako ste novi u vježbanju, bitno je biti svjestan svoga zdravlja i ograničenja. Kada znate da možete sigurno vježbati, bitno je znati da treba polako napredovati. Preveliki skokovi u intenzitetu, vremenu ili vrsti aktivnosti su jedni od najčešćih razloga zbog kojih dolazi do ozljede. Tu Vam može pomoći ’’desetpostotno pravilo” koje govori da tjedno povećanje u intenzitetu ne bi trebalo prelaziti 10 % sadašnjeg. Na primjer, ukoliko dižete 50 kg na benchu, svaki tjedan povećajte za 5kg. No, ako ste početnik, povećanje od 5% bi moglo biti puno ugodnije.

Imajte na umu da, pratili ovaj prijedlog ili ne, osluškivanje vlastitog tijela je ipak najbolji način za izbjegavanje ozljeda. Ne ignorirajte bolove i ceste i jake upale misica. Ukoliko dođe do toga, usporite tempo ili uzmite dan odmora. Vase tijelo treba vremena da se odmori i spremi za daljnje povećanje od 10%!

I ne zaboravite na prehranu!

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.