Proteini i sportaši? Koliko ih je potrebno?

Proteini i sportaši? Koliko ih je potrebno?

Proteini imaju važnu ulogu u prehrani sportaša pošto pomažu u jačanju i popravku mišićnog tkiva. Kako bi se odredila potreba za proteinima, potrebno je sagledati na cjelokupnu prehranu sportaša.

Proteini imaju važnu ulogu u prehrani sportaša pošto pomažu u jačanju i popravku mišićnog tkiva. Dijete bogate proteinima su vrlo popularne kod sportaša danas, pogotovo kod onih sportova gdje se zahtjeva definirana silueta poput body buildinga i slično.

Iako su proteini esencijalni u izgradnji mišićne mase, više proteina nije nužno i bolje. Kako bi se odredila potreba za proteinima, potrebno je sagledati na cjelokupnu prehranu sportaša. Oni koji konzumiraju dovoljno ugljikohidrata i masti za energiju, koriste manji dio proteina koji tada mogu biti iskorišteni za izgradnju mišića i održavanje mišićne mase.

Izgradnja i povećanje mišićne mase dešava se samo kada se kombinira vježba i prava prehrana. Istraživanja su pokazala da se konzumacijom proteina unutar dva sata nakon vježbanja pojačava sposobnost reparacije mišića i njihov razvoj. Dakako, kod izračuna potrebe za proteinima,  treba paziti na intezitet i trajanje aktivnosti . Sportaši koji se bave sportovima snage trebaju veće količine proteina od sportaša koji se bave sportovima izdržljivosti.

Iako su potrebe sportaša za proteinima veće od onih koji to nisu, nisu toliko velike kao što ih se percipira. Preporuka unosa je od 1.2 – 2 g po kilogramu težine, ovisno o tipu sporta, te raspoređeno tokom dana i nakon treninga.

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.