Što je to HIIT?

Što je to HIIT?

HIIT se može provoditi za više različitih krajnjih ciljeva – topljenje masti, povećanje mase ili povećanje izdržljivosti. No treba imati na umu da će ipak prehrana biti odlučujući faktor pri postizanju ovih ciljeva.

Sve popularniji način vježbanja u svijetu, a i kod nas, svakako je HIIT – high intensity interval training. To je intervalni trening visokog intenziteta pri kojem se izmjenjuju intervali niskog i visokog intenziteta vježbanja,a može se primjeniti na trčanje ili pak na vježbe kao što su čučnjevi. Smatra se učinkovitijim od kardio treninga jer je većeg intenziteta i pomoću njega je moguće povećati aerobneu i anaerobnu izdržljivost, a uz to topiti masne naslage više nego ikad. Istraživanja pokazuju da HIIT topi više masnih naslaga nego vježba laganog intenziteta, a uz to ubrzava metabolizam što omogućava potrošnju kalorija i nakon treninga.

HIIT se može provoditi za više različitih krajnjih ciljeva – topljenje masti, povećanje mase ili povećanje izdržljivosti. No treba imati na umu da će ipak prehrana biti odlučujući faktor pri postizanju ovih ciljeva. No, pravila HIIT-a su vrlo jednostavna, naporan rad, zatim odmor, zatim opet naporan rad. Za početnike je dobar omjer rada i odmora 1:2. Počnite sa odabranom aktivnosti (npr. sprintevi) 30 sekundi, zatim odmorite minutu. Zatim krenite opet sa sprintom. HIIT može biti bilo koja aktivnost, samo da se obavlja intenzivno u intervalima rada i odmora. Krenite sa ukupnim trajanjem od 10 minuta da vidite kako vam ide, te povećavajte po potrebi i mogućnostima. P(o)stanite Fit!

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.