Trebaju li nam proteinski dodaci prehrani?

Trebaju li nam proteinski dodaci prehrani?

Proteinski praškovi postaju sve popularniji dodatak prehrani. Mogu se kupiti u skoro svim trgovinama i na internetu, već smiksani i spremni za konzumaciju.

Ako idete u teretanu, vjerovatno ste čuli priče o proteinskim shake-ovima. Koji je najbolji, kojeg okusa? Proteinski praškovi postaju sve popularniji dodatak prehrani. Mogu se kupiti u skoro svim trgovinama i na internetu, već smiksani i spremni za konzumaciju. No, jesu li proteinski dodaci prehrani samo za bodybuildere, ili ih mogu i “obični” vježbaći konzumirati?

Proteinski praškovi dolaze u raznim oblicima, a tri najpopularnija su whey, sojin protein  i kazein. Whey je napopularniji jer je topiv u vodi te je također kompletni protein – sadrži svih devet aminokiselina.

Većina ljudi, kao i sportaši, mogu zadovoljiti dnevnu dozu proteina jedući meso, ribu i mliječne proizvode. No, ponekad su  upravo proteinski praškovi lak i praktičan izvor kompletnih, visoko kvalitetnih proteina.

Postoji par situacija kada bi i “obični” vježbaći mogli posegnuti za proteinskim shake-om:

– kada započinjete program vježbanja: ako je vježbanje novo za Vas i pokušavate izgraditi mišićnu masu, trebat cete više proteina nego obično.

– kada pojačavate svoj program vježbanja: ako inače vježbate pola sata par puta tjedno, i odlučite se pripremiti za maraton – tada će Vas organizam trebati vise proteina.

– kada se oporavljate od ozljede: osobe sa sportskim ozljedama često trebaju više proteina kako bi se brže oporavili.

Ukoliko se nalazite negdje unutar ovih par navedenih situacija, slobodno posegnite za shake-om, ali i ne zaboravite – zdrava i uravnotežena prehrana je nezamjenjiva!

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.