Utjecaj prehrane na sportski uspjeh

Utjecaj prehrane na sportski uspjeh

Pravilna prehrana i dovoljna konzumacija tekućine, pomažu pri očuvanju zdravlja sportaša, te pružaju snagu i izdržljivost prilikom težih fizičkih napora.

Bilo da se osoba bavi sportom profesionalno ili rekreativno, na sportsku izvedbu uvelike utječe prehrana. Sportska prehrana temelji se na dobro izbalansiranim obrocima i raznolikim namirnicama. Pravilna prehrana i dovoljna konzumacija tekućine, pomažu pri očuvanju zdravlja sportaša, te pružaju snagu i izdržljivost prilikom težih fizičkih napora.

Prehrana sportaša treba sadržavati:

  • Proteine;
  • Ugljikohidrate;
  • Masti;
  • Vodu;
  • Vitamine;
  • Minerali i elementi u tragovima.

Proteini su osnova svake uravnotežene sportke prehrane. Izuzetno su važni za izgradnju i reparaciju mišićnih vlakana.  Povećani unos proteina kod sportaša ovisi o vrsti sporta, učestalosti i trajanju aktivnosti te spolu. Proteini se sastoje od esencijalnih aminokielina koje ljudsko tijelo ne može samo sintetizirati, već ih je potrebno kontrolirano unositi.

Koliko su proteini potrebni za rast i razvoj mišićne mase, toliko su ugljikohidrati potrebni kao glavni izvor energije tjekom fizičkog opterećenja sportaša. Količna ugljikohidrata u prehrani također mora biti kontrolirana jer prekomjerno konzumiranje uzrokuje nakupljanje masnih naslaga. Nasuprot tome, premali unos ugljikohidrata rezultira umorom i slabijim učinkom sportaša.

Nakon ugljikohidrata, masti su drugi izvor energije koji niti jedan sportaš ne bi trebao izostaviti iz prehrane.  Nezasićene masne kiseline trebaju činiti većinu unosa masti. Tijekom dugotrajnih te napora slabijeg intenziteta, upravo masti čine glavni izvor energije jer osiguravaju polagan protok energije do mišića, što je kod takvih vrsta opterećenja vrlo bitno.

Tijekom napora dolazi do gubitka vode i elektrolita, stoga je najvažniji dio sportske prehrane hidratizacija. Unosom dovoljne količine vode, vitamina i minerala, osigurava organizmu sposobnost da iskoristi sve potrebne nutrijente unesene hranom.

Dobra sportska prehrana se bazira na pojedncu i njegovim ciljevima, te mu pomaže u ostvarivanju i održavanju sportskih rezultata.

 

 

 

 

 

Pratite nas i na Facebooku!
Logiraj se na Facebook.