VELIKI TJEDAN HRVATSKE ATLETIKE

VELIKI TJEDAN HRVATSKE ATLETIKE

Hrvatska atletska reprezentacija

U sklopu tjedna hrvatske atletike jučer  je održan okrugli stol u  Krašu d.d. s početkom od 11 sati, a tema istoga bila je  „SPORT I POLITIKA, ATLETIKA I TURIZAM – MOGUĆNOSTI I RJEŠENJA“ 

U uvodu se govorilo  o sportu kao društvenoj kategoriji, a potom se prešlo na analizu, prijedloge i rješenja njegova unapređenja. Jedna od točaka bila je i strategija koja počiva na izradi  i donošenju novog Zakona o sportu u RH te uspostavi Središnjeg državnog ureda za sport pri Vladi RH, nakon čega slijedi definiranje modela financiranja. Jedan od prijedloga za potonje je vraćanje Zakona o igrama na sreću i nagradnim igrama iz 1997. godine s klauzulom od 33 posto ostvarenog prihoda Hrvatske lutrije kao i da se u dio novčane mase uključi  financiranje sporta jedinica lokalne samouprave. U okviru strategije je i razrada problema po pitanju statusa vrhunskih sportaša, a rješenje bi bilo zapošljavanje u državnim službama. Što se tiče problematike sporta na lokalnoj razini rješenja se traže kroz kategorizaciju sportova odvojivši bazične tj. one koji su tradicionalno značajni za hrvatsku sportsku scenu i u kojima Hrvatska ima kontinuitet uspjeha na međunarodnim natjecanjima, a model financiranja se vidi u preraspodjeli igara na sreću.

Sport je sam po sebi  generator stvaranja novih vrijednosti, zato je potrebno promijeniti percepciju poimanja sporta u Hrvatskoj, zaključak je bio prvog dijela okruglog stola.

Nakon uvodnog dijela, drugi dio odnosio se na atletiku i turizam te razvoj sportskog turizma. Hrvatski turizam se, u pozitivnom smislu sve više spominje u svijetu, a time ima i veliki potencijal. Atletika je s druge strane  bazični i najuspješniji Olimpijski sport. U tom pogledu hrvatska atletika je najuspješniji sport na međunarodnoj sceni koja ima široku uzrasnu populaciju koja se njome bavi. Ista proizvodi događaje s velikim brojem sudionika (Olimpijske igre, Svjetska i Europska prvenstva, mitinzi, maratoni, ulične trke, kros) koje prate gledatelji, natjecatelji i prateće osobe.

Zaključak je kako je hrvatski turizam i hrvatska atletika  međunarodni brand. Time vođen Hrvatski atletski savez započeo je s osmišljavanjem i realizacijom projekta Tokio 2020. godine u kojem vrlo važnu ulogu imaju gospodarska, promidžbena i marketinška djelatnost, a partneri u projektu  su Ministarstvo turizma, Hrvatska turistička zajednica, turističke agencije, turoperatori, hoteli i lokalne zajednice.

Sinergija u pogledu ličnosti – hrvatskih atletičara, kao promotora Hrvatske s jedne strane i njenog turizma kroz turističke destinacije ili lokacije duž cijele Jadranske obale  koje imaju dobre smještajne kapacitete i relativno uređenu atletsku infrastrukturu s druge strane,  znači da zacrtani projekt ima šansu. Kao benefit projekta i rezultat takve sinergije za turizam je produženje turističke sezone te novo područje brendiranje turizma, a za lokalne zajednice razvitak, obnavljanje i proširenje atletske infrastrukture u cilju konkurentnosti na tržištu da u prirodi uređuje i ucrtava trkačke staze te da uređeni objekti služe javnoj potrebi građana za bavljenje sportom i rekreacijom. Upravo povezanost navedenog vodi ka stvaranju novog turističkog klastera ili drugim riječima dodane vrijednosti za sve aktere.

(foto: promotori – Blanka Vlašić, Sandra Perković, Sara Kolak)

(foto: lokacije)

Sinergija navedenog vodi ka ….

maraton-cilj

Obavještavamo Vas da portal hrvatskareprezentacija.hr zbog tehničkih poteškoća privremeno prestaje sa radom.